Lierbanen Linjekart | Kjeder | Bakgrunnsstoff | NavigasjonsmenyLier kommune om LierbanenNebysamlingene...


Nedlagde jarnbanestrekningar i NoregJarnbanestrekningar i BuskerudJarnbanestrekningar opna i 1904Jarnbanestrekningar nedlagde i 1937Samferdsle i Lier1904 i Noreg1937 i Noreg


DrammenbanenLierSvangstrandTyrifjorden1904SvangstrandHolsfjordenSundvollen
































































Lierbanen

Lier gamle stasjon.JPG
Lier gamle stasjon i Lierbyen
Info
Type Privat offentlig jernbane
System 1067 mm smalspora bane
Status nedlagt og fjerna
Utgangsstasjon
Lier
Endestasjon
Svangstrand
Tal på stasjonar 8
Drift
Opna 12. juli 1904
Delvis nedlagt 23. oktober 1932 (alm. trafikk)
Nedlagt 1. januar 1937
Teknisk
Sporvidde 1,067 m
Lengde 20,6 km
Største stigning 33,3 ‰
Bruer 4 på 30 m eller lenger

Lierbanen er ein nedlagt privat sidebane til Drammenbanen som gjekk frå Lier til Svangstrand ved Tyrifjorden. Den vart opna 12. juli 1904. Person- og godstrafikken vart innstilt 23. oktober 1932, men strekninga Lier-Tronstad Bruk vart frå 1934 til ut 1936 leigd ut som bruksbane til Tronstad Bruk. Banen vart endeleg nedlagt 1. januar 1937. Banen hadde ei sporvidde på 1,067 meter og hadde åtte stasjonar. To av stasjonsbygningane står framleis (Utengen og Svangstrand). Frå Svangstrand ved Holsfjorden var det mogleg å reise vidare med dampskip til Sundvollen.


Det meste av den gamle traséen er no veg og har mellom Renskaug og Landfallenga med namnet «Linjeveien» og mellom Egge og Tronstad med namnet «Baneveien».



Linjekart |













































































































Teiknforklaring

BSicon BOOT.svg

frå Sundvollen

BSicon exKBHFa.svg
20,42 km

Svangstrand (1904)
65,0 moh.

BSicon .svgBSicon exABZl+l.svgBSicon exENDEeq.svg




BSicon exKBHFaq.svgBSicon exABZr+r.svgBSicon .svg
18,09 km

Sylling (1904)
128,8 moh.

BSicon exHST.svg
15,70 km

Skjeggerud (1904)
122,6 moh.

BSicon exKDSTa.svgBSicon exSTR.svgBSicon .svg


Tronstad Bruk (1934-1936)

BSicon exhKRZWae.svgBSicon exhKRZWae.svgBSicon .svg


Nordelva (90 m)

BSicon exKRWl.svgBSicon exKRWg+r.svgBSicon .svg
13,60 km

Iledalen

BSicon exBRÜCKE1.svg

Sverregropen (46 m)

BSicon exHST.svg
11,94 km

Muggerud (1904)
89,6 moh.

BSicon exhKRZWae.svg


Glitra (49 m)

BSicon exBHF.svg
10,15 km

Sjåstad (1904)
65,8 moh.

BSicon exHST.svg
6,30 km

Utengen (1904)
44,1 moh.

BSicon exABZg+r.svg


frå Egge grustak

BSicon exBHF.svg
3,90 km

Egge (1904)
68,1 moh.

BSicon exHST.svg
2,75 km

Landfall (1904)
40,3 moh.

BSicon d.svgBSicon exABZg+l.svgBSicon exdLSTRq.svg


Gamle Drammenbanen frå Asker

BSicon exBHF.svg
0,00 km

Lier (1901-1973)
24,5 moh.

BSicon exLSTR.svg


til Drammen


Kjeder |



  • Denne artikkelen bygger på «Lierbanen» frå Wikipedia på bokmål, den 10. mai 2013.





  • Thor Bjerke & Finn Holom (2004). «Lierbanen, Lier-Svangstrand (privatbane)». Banedata 2004 (norsk). Oslo/Hamar: Norsk Jernbanemuseum & Norsk Jernbaneklubb. s. 288. 

  • Lier kommune om Lierbanen

  • Nebysamlingene om Lierbanen

  • Norsk Jernbaneklubbs stasjonsdatabase om Lierbanen




Bakgrunnsstoff |


  • En reise med Lierbanen anno 1910


































Popular posts from this blog

Gersau Kjelder | Navigasjonsmeny46°59′0″N 8°31′0″E46°59′0″N...

What is the “three and three hundred thousand syndrome”?Who wrote the book Arena?What five creatures were...

Are all UTXOs locked by an address spent in a transaction?UTXO all sent to change address?Signing...